آرتین خان خان ایرانآرتین خان خان ایران، تا این لحظه: 13 سال و 9 ماه و 29 روز سن داره

آرتین خان خان ایران

سونداژ مجرای اشکی آرتین خان / مجله اینترنت

1390/7/3 18:02
نویسنده : سما
6,435 بازدید
اشتراک گذاری

 

مجرای اشکی چشم چپ آرتین خان از بدو تولد انسداد داشت (راه خروجی اشک به سمت بینی بسته بود) حدود یک سال با قطره استریل چشمی و ماساژ دادن باز نشد و در آخر به توصیه 2-3 تا دکتر تصمیم گرفتیم سونداژ کنیم.

 این روزها این مساله خیلی در کودکان اتفاق می افته اما کمتر کسی ماجراش رو یادداشت میکنه. به همین دلیل هم برای خودم و هم برای دوستان عزیزم کامل مینویسم که جای سوالی باقی نمونه:
 20 شهریور آرتین خان رو بردیم کلینیک فوق تخصصی رازی توی بلوار کشاورز و دکتر فوق تخصص چشم کودکان به نام دکتر طباطبایی عملش کرد.
 متاسفانه چون آرتین خان ناشتا نبود مجبور شدیم 4 ساعتی رو معطلی بکشیم و همین مساله آرتین و البته من رو خیلی اذیت کرد. بعد از پرونده سازی رفتیم برای بستری. یه اتاق با تم کودکانه. آرتین خان گان رو پوشید و یک ربع به 11 صبح عازم اتاق عمل شد (فداش بشم الهی که وقتی رفت قلب من رو هم از جا کند و با خودش برد. همش گریه میکردم) 10 دقیقه بعدش آوردنش بیرون. چیزی که منو بسیار بسیار خوشحال کرد این بود که بیهوشی آرتین 7 دقیقه بیشتر طول نکشیده بود و با گاز بود یعنی نیازی به سرم نداشت. وقتی عمل تموم شد آرتین خان کاملا به هوش بود و خداروشکر اصلا بی هوشی آرتین خان رو ندیدم. یک ربع بعدش بهش آب دادم و  بعدش هم شیر خورد. فقط چون یه کمی گیج بود گریه میکرد.

هزار بار خدارو شکر کردم و

 هزار بار قربون صدقه پسر نازم رفتم  و
 هزار بار فدای اون آب بینی ش!!! شدم آخه قبلنا هیچ وقت از بینی چپ آرتین جونم اشکش در نمی اومد.
 تمام دلهره و نگرانیم تبدیل به شادی و خوشحالی شده بود و از عمل عزیزکم هم بسیار راضی. ساعت 11 و نیم اومدیم خونه. دکتر سفالکسین داد و قطره استریل کلوبیوتیک و بتازونیت که کارم در اومده بود هر ساعت یکیش رو باید به آرتین میدادم (شب تا صبح خواب نداشتم!!)  ضمنا دکتر توصیه کرد برای استریل چشم هرگز از چایی به خاطر املاحش استفاده نکنین. داروهای آرتین خان بعد از یک هفته تموم شد و دیگه حالا همه چی میزون میزونه و برای اینکه جای سوالی نمونه بگم که حدود 150 تومان هم هزینه اش شد که بیمه تکمیلی زحمتش رو کشید!
 اینم شماره و آدرس دکتر چشم آرتین خان:
 دکتر سیدضیاالدین طباطبایی محمدی (جراح و متخصص بیماری های چشم و فوق تخصص جراحی پلاستیک و مجاری اشکی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران) تلفن: 88764042  - 88766747  آدرس: سهروردی شمالی.بالاتر از عباس آباد. نرسیده به آپادانا. کوچه نقدی. ساختمان پزشکان سهروردی

-------------------

فردای اون روز با همکاران قدیمی قرار گذاشتیم و رفتیم محل کار قبلیم جایی که ۶ سال کار مورد علاقه ام رو انجام میدادم

بعد از گذشت ۲ سال همچنان میز کارم بدون هیچ همکار جدیدی خالی بود

دلمون بسی گرفت ...

اینم آرتین خان که تمام مجلات رو به هم ریخته بود و حال میکرد

http://artin1389.persiangig.com/internetmajale90artinkhaan.jpg

دوستان آرتین خان یادگاری نوشتن شما چطور؟

http://artin1389.persiangig.com/223.gif http://artin1389.persiangig.com/223.gif

پسندها (1)

نظرات (0)