آرتین خان خان ایرانآرتین خان خان ایران، تا این لحظه: 13 سال و 10 ماه و 12 روز سن داره

آرتین خان خان ایران

یک سالگی و مریضی

1390/4/19 20:31
نویسنده : سما
3,371 بازدید
اشتراک گذاری

یک خبر بد: آرتین مامان مریض شد

یک خبر بدتر: واکسن یک سالگیش فعلا به تعویق افتاده

از اونجایی که بیماری همیشه در کمین کودکان هست و اگه بچه کوچولو دارین و دوست دارین درباره بیماری ها بیشتر بدونین پس بخونین که با ورود یک بیماری غافلگیر نشین:


آرتین عزیزمون 3 روز کامل تب داشت و با دست به دامن شدن به شیاف و قطره استامینوفن بعد از 3 روز تب قطع شد و بدن نازنینش دونه های قرمز زد.


سرخک بود؟ نه چون سرخک آبریزش بینی و آبریزش چشم هم به همراه داره

سرخجه بود؟ نه سرخجه همراه با تب دونه هم میزنه

آبله مرغان بود؟ نه چون آبله مرغان دونه ها تاولی میشن

 

مخملک بود؟ نه چون از هنگام ابتلای به بیماری تا دیدن آثار آن، چیزی میان سه روز تا یک هفته به درازا می کشد. این بیماری باعث چرک کردن گلو و درد آن، و قرمزی پوست در ناحیه کشاله ران و زیر بغل می شود. ممکن است که زبان هم ناصاف، قرمز و پر از لکه شود. مخملک با آنتی‌بیوتیک هایی که خیلی سریع عمل می کنند، مداوا می شود. پس از سه روز مصرف آنتی ‌بیوتیک، دیگر کودک دیگران را مبتلا نمی کند.

 

تب سه روزه بود؟ نه چون این بیماری بیشتر نزد کودکان شش ماهه تا سه ساله دیده می شود. از هنگام ابتلای به بیماری تا دیدن آثار آن، نزدیک به دو هفته طول می کشد. این بیماری با یک تب شدید ناگهانی شروع می شود که تا ٤٠ درجه سانتیگراد می رسد. پس از سه روز تب فروکش کرده و یک قرمزی بر روی پوست ایجاد می شود که از تنه شروع شده و به سوی دست ها و پاها کشیده می شود. این قرمزی به طور معمول پس از ١٢ ساعت ناپدید می شود.

 

بیماری دست- پا- دهان بود؟ نه چون از هنگام ابتلای به بیماری تا دیدن آثار آن، تنها دو یا سه روز طول می کشد. این بیماری حضور خودش را با تاول های کوچکی در دهان و روی دست ها و پاها اعلام می کند. در ضمن این بیماری اغلب با تب همراه است. تا هنگامی که بچه هنوز در جاهای نام برده تاول هایی دارد، می تواند کودکان دیگر را هم مبتلا کند.

پس چی بود؟


یه بیماری ویروسی به نام روزئلا اینفانتوم که در کودکان 1 تا 3 سال رایج شده که در مکان های عمومی بیشتر یافت میشه که ابتدا تب و سپس بعد از قطع تب دونه های قرمز. خوشبختانه خارش ندارن و از سر شروع و سپس به پشت و جلو سرایت میکنن و یه کمی هم به پاها و دست ها سرایت میکنن اما متورم نیستند و بعد از گذشت دوره یک هفته ای خوب میشن


فقط نکته ای که گاهی دکترها فراموش میکنن بگن اینه که توی این دوران قطره آهن به کودکان ندین. آسپرین هم به هیچ وجه ندین.

 

از اونجایی که من و بهمن خیلی حساس شده بودیم آرتین خان رو به سه تا دکتر متخصص و فوق تخصص نشون دادیم و فعلا خداروشکر آرتین عزیزمون در مرحله نقاهت به سر میبره

 

از همه دوستانی که تولد جیگرم رو تبریک گفتن و حال پسری رو جویا شدن یک دنیا ممنونم. به زودی به همتون سر میزنم

 

------------

نظرات

----------------

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)